Monday, January 05, 2009

Last Day

Today is the last day berkerja after 7 days working spree.. tinggai ag sejam je..
Nak dijadikan cerita td siang.. masa beli makanan tghari.. kat mana ag, "mak mah" r.. aku rasa mak mah pun dah bosan tgk muka aku.. pastu g r 7eleven beli top-up..
pk punyer pk.. rasa cam nak makan tepi pantai r.. cam best jer~ dah nama org PD kan.. makan tghari tepi pantai beb~ (sengal pn ada sbb gi mkn tghari dikala matahari tgh menyinar dengan penuh bersungguh2).. makan lah bawah tempat teduh..

tgh2 sedap makan.. dgr orang mintak tolong.. mula2 ingat malas la aku nak layan, tapi cam tgk kat laut tu.. adala plak org tgh nmpk cam kesusahan.. tgk kiri kanan org dok tgk jer org tu lemas.. agaknyer panas la kot sumer cam keletihan.. aku pun tnyer r pakcik kat situ.. "napa tgk jer"
pakcik tu kata dier xleh berenang.. hampeh..~ mula2 mcm xmo g tolong (takut kunci kete basah) hahahaha

tapi cam pegi je lah kan... letak kunci kete bawah selipar.. terus lari ke arah org itu.. tolong la selamatkan org itu yg rupanya seorg gadis~ wow~ gadis~ (ada la dlm ketegori cun gak)
tgh2 tarik gadis tu ketepian pantai aku cm terasa seperti david haseloff cam dlm citer baywatch cumer david haseloff agak taff.. aku hanya sikit2 je taff nyer~ hahahaha

dah bawak gadis tu ketepian pantai.. cam nak la buat cpr.. tapi apakan daya gadis itu hanyalah krem kaki.. bukanyer pengsan~ haahhahaha
tgk2 mak abah dier ada.. aku pn cm duduk jer r tepi sambil mak abah dier tenangkan dier.. (sambil aku mengenangkan tadi sedap2 je makan tghari).. aku pun cm nk je la pegi amek kunci keter.. yela sapa la nak berterima kasih pada jasa baek org cm aku neh~

tetiba abah dier panggil aku mengucapkan terima kasih sambil nak menghulurkan wang ganjaran.. aku cm menolak jer.. watpe nak duet neh~ dapat pahala ag bagus~
pastu tetiba abah dier dgn baeknyer ag ajak aku mkn pizza ptg neh~ aku dgn machonyer mengatakan aku kerja ptg nanti.. so xdpt r pg.. (sedey r sikit~ gadis itu sgt cun~)

sedang2 aku nak perah2 baju nk kembali ke keter.. gadis itu menyapa ku dari belakang.. mengucapkan terima kasih sambil bagi no hp dier.. yes! (dalam hati ku berkata).. masa tu jual mahal gak aku.. kui kui kui..
sedang2 aku nk pergi balik ke rumah.. ketika hendak menutup pintu keter.. tangan aku tersepit!! waaaa...

lantas aku terbangun dari tido~ Wah! aku tertido dan bermimpi rupanya.. pandang kiri kanan melihat senior engineer aku pun turut tido~ hahahaha

gas turbine is still runing.. steam are still supllying~

terer gak aku mengarang cerita dongeng yer~
jam menunjukkan kul 1115malam.. time to write plant report!!

cherioooooos
wahahahaa

1 comment:

Love eXan said...

wah..
1. gadis cun
2. lemas
3. ucapan terima kasih
4. makan pizza
5. no phone
hebatla.. mcm cerita fairy tale..
awek mu mahu di letak di mana?